BAKÜ – TİFLİS – KARS DEMİRYOLUNDA YENİ REKOR

Bakü- Tiflis -Kars (BTK) Demiryolu Hattı’nın en önemli
kesimini oluşturduğu Demir İpek Yolu olarak da adlandırılan Orta Koridor
üzerinden Çin’den yola çıkan 1056 metrelik 5. Blok Tren Türkiye’ye ulaştı.
  
 
Çin’den Türkiye’ye doğru yola çıkan dev tren, 30 Temmuz
2020 tarihinde Gürcistan/Ahılkelek’ten saat 09.00’da hareket ederek Kars’a
ulaşırken, Gürcistan /Ahılkelek Köseköy/İzmit parkurunu normalde 70 saat yerine
gümrük işlemleri dahil 52 saatte tamamlayarak eski rekorunu tekrarladı.
  
 
1 Ağustos 2020 tarihinde saat 9.00’da Köseköy’e ulaşan 50
konteynerden oluşan 1.992 ton ağırlığındaki tren, 1.056 metre uzunluğu ile
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattından geçen en uzun ithalat treni özelliğine
sahip bulunuyor.
 
 
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Trans-Hazar Uluslararası
Taşıma Konsorsiyumu üyeleri Azerbaycan’ın ADY Container, Kazakistan’ın KTZ
Express, Gürcistan GR Logistics ve Türkiye’nin Pacific Eurasia Logistics
şirketleri işbirliğinde Çin’den Türkiye’ye gönderilen beşinci trenin Kars’tan
yola çıktığını bildirdi. 1 Ağustos 2020 tarihinde saat 9.00’da İzmit’in Köseköy
istasyonuna ulaşan tren 1.056 metre uzunluğu ile Bakü Tiflis Kars Demiryolu
Hattı’nı kullanan en uzunu ithalat treni olma özelliğini taşıyor. 
 
 
Yapılan açıklamaya göre, Çin’den 20 Temmuz’da hareket eden
50 adet 40 feet konteyner yüklü tren 1 Ağustos’ ta İzmit’in Köseköy
İstasyonu’na ulaştı. Ağırlıklı olarak elektronik malzemeler ile maske gibi
tıbbi malzemeler bulunan trende ayrıca Almanya ve İtalya varışlı 4 adet
konteyner yer alıyor.
  
 
Söz konusu trenin 1.992 ton ağırlığı ve 1.056 metre
uzunluğu ile Bakü Tiflis Kars Demiryolu Hattı’nda seyreden en uzun ithalat
treni olduğu ifade edilen açıklamada, 50 şer adet 40 feet konteynerden oluşan
altıncı ve yedinci blok konteyner trenlerinin de Gürcistan ve Kazakistan’dan
Türkiye’ ye doğru yol aldıkları bildirildi.
 
 
-Çin-İzmit
taşımacılığı 10 güne düşecek
 
 
Açıklamada, Bakü-Tiflis-Kars ve “Orta Koridor” üzerinden
Çin (Xi’an) – Türkiye (İzmit-Köseköy) güzergahında trenlerin, yakın zamanda
ortalama 10 günde seferlerini tamamlayacağına işaret edilerek, haftada iki kez
olmak üzere yılda 100 blok tren, takip eden yılda ise yıllık 200 blok tren
işletilmesinin hedeflendiği kaydedildi. Ayrıca Çin’in Rusya üzerinden Avrupa’ya
yaptığı demiryolu yük taşımacılığının yüzde 30’unu da Orta Koridor’a kaydırmayı
planladığına dikkat çekilirken, “Böylece kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya
(Sibirya)- Belarus üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen yılda 5 bin 500 trenle
yapılan taşımaların ilk etapta yılda bin, daha sonra ise bin 500 seferinin
Türkiye üzerinden ulaştırılmaya başlanması öngörülmektedir” denildi.
 
 
-Yeni
Rekorlar Bekleniyor
 
Yapılan açıklamada, TCDD Taşımacılık Genel Müdürlüğü’nün
BTK ve Orta Koridor’un (TITR- Trans Hazar Uluslararası Taşımalar Birliği) daha
aktif hale gelmesi yönünde bölge ülkeleriyle işbirliğini sürdürdüğünün altı
çizilirken, Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü ile koordine edilerek
gümrük işlemlerinin de “Basitleştirilmiş Usul” kapsamında gerçekleştirildiği,
gümrük işlemlerinin tren başına 10 – 15 dakikaya düşürüldüğüne dikkat çekildi.
BTK demiryolu hattından yapılan taşımalarda güzergah ülkeleri ile anlaşmalar
yapılarak piyasa koşullarına uygun ortak tarifelerin uygulamasının da
sağlandığı belirtilen açıklamada, “Söz konusu gelişmeler ışığında BTK
Demiryolu’nda birçok yeni rekor beklenmektedir” denildi.
 
-Hız
Rekoru 12 Günle Kırıldı
 
Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Konsorsiyumu tarafından
Xi’an’den Orta Koridor üzerinden Köseköy/İzmit (Türkiye) istasyonuna kadar
organize edilen üçüncü tren iki parkurda hız rekoru kırmıştı. Tren, Khorgoz
(Çin) geçiş noktasında, Khorgoz-Kazakistan (Altınkol) sınırını geçtikten sonra,
İzmit Köseköy İstasyonu’na 12 günde ulaşmıştı. 
 
 
Konteynerlerin Bakü limanından Azerbaycan’da bulunan
Beyuk-Kesik istasyonuna kadar taşınması standart 24 saat yerine, rekor seviyede
14 saat içinde gerçekleşirken, Türkiye parkurunda normalde belirlenen 70 saat
yerine konteyner treni Türkiye’yi 50 saatte aşmıştı. Bu taşımalarda yük
taşımacılığında ortalama 28 kilometre olan ticari hız 42 kilometreye çıktı. 
 
 
Çin’den Türkiye’ye yola çıkacak olan 6’ncı tren ise
Marmaray’dan geçerek İstanbul Halkalı’ya oradan da Avrupa’ya ulaşacak.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu
Kapalı