Milli elektrikli trenin fabrika testleri başlatıldı

“Türkiye Vagon Sanayi Anonim Şirketi’nin (TÜVASAŞ)
Adapazarı ilçesindeki fabrikasında düzenlenen Milli Elektrikli Tren Seti’nin
Fabrika Testleri Töreni’nde konuşan Karaismailoğlu, Bakanlık olarak,
Türkiye’nin büyük başarılarla dolu bugüne gelen yenilikçi ulaştırma ve altyapı
geleneğini devam ettirip güçlendirerek geleceğe taşıdıklarını kaydetti.
Karaismailoğlu, bu yaklaşımın en büyük adımını da yerli ve
milli tren setinin test sürecine geçecekleri bu önemli günde attıklarını
söyledi. 
Geleceğin dünyasında oyun kurucu ve küresel lider olan bir
Türkiye’nin ihtiyaç duyacağı tüm ulaşım hatlarında ve altyapı çalışmalarında
dünya ile Türkiye’nin sosyal ve ekonomik bağlarını kurduklarını, dünyayı
Türkiye’ye bağlamanın gururunu yaşadıklarını aktaran Karaismailoğlu,
ulaştırma ve altyapıda sağlayacakları vizyoner projelerle Türkiye’yi kuralları
belirleyen ülke konumuna getirmek için var güçleriyle çalışmalarını
sürdürdüklerini vurguladı. 
1951 yılında Vagon Tamir Atölyesi olarak kurulan
TÜVASAŞ’ın bugün Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline
geldiğini, 2003 yılından bu yana harcanan yoğun emeğin bugün yeni ürünler,
pazarlar, rekor satış ve karlılıkla vücut bulduğunu belirten Karaismailoğlu,
“Artık Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi, kısa adıyla
TÜRASAŞ çatısı altında hizmetlerine devam edecek TÜVASAŞ, ülkemizin
ihtiyaçlarını karşıladığı gibi dünyanın ihtiyaçlarına da cevap verebilecek
kapasitesiyle bugün bir dünya markası olmuştur.” diye konuştu.
Karaismailoğlu, bu önemli gelişmeler ışığında, Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı olarak, önlerindeki dönemde ağırlık verecekleri demir yolları
projelerinin yanı sıra, demiryolu teknolojisinde yerli ve milli araçların
üretimiyle atılımlarını sürdürmekte kararlı olduklarını ifade
ederek,  Amacımız, Türkiye’nin raylı sistem aracı üretiminde önemli
merkez haline gelmesidir.” dedi.
 

“Türkiye artık teknoloji üreten ve ihraç eden bir konuma geldi”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde her
alanda olduğu gibi yerli ve milli demiryolu sanayinin gelişimi kapsamında da
çok büyük mesafeler kaydettiklerini, tasarım ve üretim sürecini tamamlayarak
fabrika testi aşamasına getirdikleri yerli ve milli elektrikli treninin de
bunun en güzel kanıtı olduğunu anlatan Karaismailoğlu, “Tren
setlerimizin fabrika testlerinin ardından yol testlerini de yapacağız. Bu yıl
sonunda raylara indirilecek ve Allah’ın izniyle de kısa bir sürede yolcu
taşımacılığına da başlayacağız.” bilgisini verdi.
“Fabrika testleri başlatılan yerli ve millî trenimizin
ilk sürüşü Cumhurbaşkanımız tarafından yapılacak.” diyen Karaismailoğlu, trenlerin yolcu
taşımacılığına başladığında milletçe yaşayacakları mutluluğu hep birlikte
paylaşacaklarını, Türkiye’nin artık teknoloji üreten ve ürettiği teknolojiyi
ihraç eden bir konuma gelirken, bu hamlenin ülkenin ulaşım teknolojileri
ihracatına da güçlü katkılarda bulunacağını bildirdi. 
Hayata geçirilen bu teknolojilerle Türkiye’nin artık söz
dinleyen değil, söz dinleten olacağının altını çizen Karaismailoğlu,
şunları kaydetti:
“Şu an burada yer alan Yerli ve Milli Trenimiz büyük
bir özveriyle oluşturuldu. Proje kapsamında öncelikli olarak altyapıyı kurduk.
Trenimizin alüminyum gövde üretim, boyama, kumlama testleri 2019 yılında devreye
alındı. Yerli ve milli tren setlerimiz saatte 160 kilometre işletme
hızına, 176 kilometre tasarım hızına sahip olarak üretildi. Seyir emniyeti
ön planda olmak üzere yolcu memnuniyeti ve konforu bakımından istek ve
beklentileri üst düzeyde karşılayacak özelliktedir. 5 araçtan oluşan bir setin
toplam koltuk kapasitesi 324 olup bunlardan iki adedi engelli yolcular için
ayrılmıştır. Araç gövdeleri işletme sırasında oluşabilecek yüklere,
darbelere ve herhangi bir kaza anında çarpışmalara mukavim şekilde tasarlanmış
alüminyum ekstürizyon profillerinden üretilmiştir.”
TÜVASAŞ’ın Adapazarı fabrikasında üretilen Yerli ve Milli
Tren’in raylara inmesi, üretim kapasitesi, çevreci ve yenilikçi teknolojilere
hakimiyetlerini kanıtlamakla birlikte hedeflerine, kendi mühendislerinin ve
işçilerin yetkinlikleriyle ulaşmaktaki kararlılıklarını da gösterdiğini
belirten Karaismailoğlu, emeği geçenleri gönülden kutladığını ifade etti.
 

“Demiryollarına 18 yılda 162 milyar lira harcadık”
Karaismailoğlu, Bakanlık olarak ulaştırma ve iletişim
altyapısı için son 18 yılda 880 milyar lira yatırım yaptıklarını ve bunun 162
milyar lirasını demir yollarına harcadıklarını, aslan payını verdikleri demiryollarının
çok hızlı bir gelişim sürecine girdiğini, 150 yıldır el değmeyen demir
yollarının tamamını yenilediklerini anlatarak, milletin yarım asırlık
hayali olan Yüksek Hızlı Tren hatlarını inşa ettiklerini kaydetti.
Ülkeyi Avrupa’da 6’ncı, dünyada ise 8’inci yüksek hızlı
tren işletmecisi konumuna yükselttiklerini, dünyanın “en önemli” ve tabiri
caizse parmakla gösterilen projelerinden biri olan Marmaray’la iki kıtayı deniz
altından bağladıklarını, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak
Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladıklarını dile
getiren Karaismailoğlu, “Demiryollarında bunca yatırım yaparken bir
şeye daha ‘çok önem’ verdik. Yerli demiryolu endüstrisinin gelişmesini
sağladık. Bu hedef doğrultusunda devlet eliyle yapılabilecek her türlü yasal
düzenlemeleri yapıp sektörün önünü açtık.” dedi. 
Karaismailoğlu, Çankırı’da hızlı tren makasları, Sivas,
Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara’da hızlı tren traversleri, Erzincan’da ray
bağlantı malzemeleri üreten tesisleri kurduklarını, Karabük’te KARDEMİR’de
yüksek hızlı tren rayları ürettirmeye başladıklarını, Kırıkkale’de tekerlek
üretimi için Makine Kimya ile iş birliğine gittiklerini belirterek, şöyle
devam etti:
“Bu çalışmaları elbette burada
bırakmıyoruz. Yerli ve Milli Elektrikli Tren Setimiz de bunun en güzel
kanıtı. Devamında Hızlı ve Yüksek Hızlı Tren setleri gelecek. Bu proje
kapsamında 30’un üzerinde komponentin temininde yerli firmalar ile çalışılarak
yerli sanayinin gelişmesine önemli katkılar sağladık. Üretimi tamamlanan
prototip sette yüzde 60 yerlilik oranı gerçekleştirilmiştir. Seri üretimde
ise yüzde 80 yerlilik oranı hedeflenmiştir. Prototip setin maliyeti yurt
dışından temin edilecek benzer ürünlere göre yüzde 20 daha ucuza mal
edilmiştir. Özetle sizden aldığımız büyük bir güç ve yapılan yüksek tutarlı
yatırımlarla birlikte TCDD’nin bölgesel ve küresel anlamda, yük ve yolcu
taşımacılığında güçlü bir aktör haline geldiğini gururla belirtmek
istiyorum.” 
 
– 
”Artık hızlı ve yüksek hızlı trenleri kendimiz üretebiliriz”
Karaismailoğlu, her türlü üretim ve kullanım hakkı
kurumlarına ait olan bu projeyle üretilen araçların hızlı ve yüksek hızlı
tren hatlarında da kullanılabileceğini dile getirerek, “Saatte 160
kilometre hızındaki bu projenin tasarım çalışmalarının tamamlanmasının ardından
başlatılan 225 kilometrelik tren seti projesi 2021 yılında raylara
indirilecektir.” dedi. 
Ülkenin artık hızlı ve yüksek hızlı trenlerini kendisi
üretebilecek duruma geldiğini, bundan sonraki süreçte Türkiye’nin yurt dışından
araç temin etmesine gerek kalmadığını belirten Karaismailoğlu, sözlerini
şöyle tamamladı:
“Bu duygu ve düşüncelerle ilk Yerli ve Milli
Elektrikli Tren setimizi ülkemize kazandırarak bu işten alnının akıyla çıkan
TÜVASAŞ ailesini canı gönülden tebrik ediyor, başarılarının devamını
temenni ediyorum. Bu güzide projede emek harcayan en alt kademesinden en
üst kademesine, işçisinden mühendisine herkese teşekkür ediyorum. 18
yıldır dur durak bilmeden çalışan, bizlere önderlik eden ve bizleri
yüreklendiren Sayın Cumhurbaşkanımıza buradan ayrıca bir kez daha teşekkür
ediyorum. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, göstermiş oldukları
hedeflerimize odaklanarak ilerliyor ve bugün emin adımlarla ülkemizi geleceğe
taşıyoruz.” 

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu
Kapalı