TÜM YATIRIMLARIMIZ, TÜRKİYE’NİN BÜTÜNSEL KALKINMASI İÇİN

TÜM YATIRIMLARIMIZ, TÜRKİYE’NİN BÜTÜNSEL KALKINMASI İÇİN

Ulaştırma
ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda sunum
yaptıUlaştırma ve Altyapı Bakanı
Adil Karaismailoğlu, 18 yıl önce ülkede başlayan yeni ulaşım ve iletişim
çağının yenilenme ve dönüşüm süreciyle devam ettiğini belirterek;
“Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye’nin bütünsel kalkınması için
gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor” dedi. Bakan Karaismailoğlu’nun TBMM
Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda şu ana başlıklar ön plana
çıktı:   -“Demir
yolu yatırım payı 2023 yılında yüzde 60 olacak”-“Türksat
5A’yı aralık ayında 5B’yi ise 2021’in ilk yarısında fırlatıyoruz” -“Ankara-İzmir
arası 3 saat 30 dakikaya düşecek”-“İstanbul
Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak”-
“Kent içi raylı sistemler sayesinde trafik tıkanıklıkları çözülecek” Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Adil Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile ilgili ve bağlı
kuruluşların 2021 yılı bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda
sunum yaptı. -“Ana
motivasyon kaynağımız bütünsel kalkınmaya sağlanacak katma değer olacak” Bakan Karaismailoğlu, 18 yıl
önce ülkede başlayan yeni ulaşım ve iletişim çağının yenilenme ve dönüşüm
süreciyle devam ettiğini belirterek; ana motivasyon kaynaklarının bütünsel
kalkınmaya sağlanacak katma değer olacağını söyledi. Karaismailoğlu,
“Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye’nin bütünsel kalkınması için
gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor. 2003 yılından bu yana, ulaşım
ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projeleri 910,3 milyar TL yatırım
yaparak hayata geçirdik” dedi.  -“214,7
milyar TL’lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık” Yatırım harcamalarında yüzde
62.1’lik pay ile Karayolu’nun 1.sırada yer aldığını belirten Bakan
Karaismailoğlu, “Demiryolunun yatırımlardaki payı 2013 yılında %33 iken, 2020
yılında bu oran %47‘ye çıkartıldı. 2020’de %47 olan demiryolu yatırım payı 2023
yılında %60 olacak” dedi. Alternatif finansman kaynaklarını da
değerlendirdiklerini belirten Karaismailoğlu, “Bunun için özel sektörün
dinamizmini de harekete geçirdik. Böylece toplam 214,7 milyar TL’lik Kamu-Özel İş
Birliği projesini başlattık.” diye konuştu.   –
“Çevre dostu taşıma modlarına geçişle 10,3 milyon dolar, kamu hizmetlerinin
kâğıtsız ortama taşınmasıyla 20 milyon dolar, e-devletin kullanması ile 1,8
milyar dolar zaman tasarrufu sağlandı” Yatırımların sektörel
dağılımını paylaşan Bakan Karaismailoğlu, “Karayoluna 98,9 Milyar dolar,
Demiryoluna 29 Milyar dolar, Havayoluna 14,7 Milyar dolar, Denizyoluna 1,7
Milyar dolar ve Haberleşmeye 14,4 Milyar dolar yatırım gerçekleştirildiğini
görüyoruz. Bu yatırımların toplam istihdama etkisi de yıllık ortalama 703,3 bin
kişi olarak gerçekleşti. Yatırımlarımızda hem beşerî hem de maddi kaynaklarının
verimli kullanılması sonucu sadece 2019 yılında 13,4 milyar dolar tasarruf elde
ettik” ifadelerini kullandı. Karaismailoğlu; kısalan yollar, kent içi raylı
sistem hatları ve Yüksek Hızlı Tren ile çevre dostu taşıma modlarına geçişle
10,3 milyon dolar değerinde CO2 emisyon tasarrufu, kamu hizmetlerinin kâğıtsız
ortama taşınmasıyla 20 milyon $ kâğıt tasarrufu, e-devletin kullanması ile 1,8
milyar $ zaman tasarrufu sağlandığının bilgisini de paylaştı.  -“Demiryollarımızı
limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz” Demiryollarında yeni bir
atılım başlattıklarını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, “Demiryollarımızı
limanlara, havaalanlarına bağlıyoruz. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında
değil, Karadeniz ve Akdeniz kıyılarımız arasında demiryolu ulaşımını katkı sağlar
bir hale getiriyoruz. Son 18 yılda Demiryollarına toplam 169,2 milyar TL
yatırım yaptık. Demiryollarında ilk defa tasarımları millî olan çeken ve
çekilen araçları üretmeye başladık. Demiryolunun rekabet gücünü artırmak için
lojistik merkezler, yeni iltisak hatları yaptık” açıklamasında bulundu.   -“Ankara-İzmir
arası 3 saat 30 dakikaya düşecek” Ankara-İzmir YHT hattındaki
son durumu paylaşan Karaismailoğlu, “Bir başka önemli proje Ankara-İzmir Hızlı
Tren hattı. Altyapı çalışmalarında yüzde 35 fiziksel ilerleme kaydettik.
Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demir yolu seyahat süresini 3 saat 30
dakikaya düşüreceğiz. Burada da kazancımız 10 saatten fazla” şeklinde konuştu.    -“Ankara-Bursa, Bursa-İstanbul 2 saat 15 dk.,
Konya-Adana arası 2 saat 20 dk., Adana-Gaziantep arası 2 saat 15 dk. düşecek”  Ankara-İstanbul YHT hattına
bağlantılı olarak; Bursa-Yenişehir-Osmaneli arasında elektrikli ve sinyalli
hızlı tren hattı yapmayı planladıklarını belirten Bakan Karaismailoğlu, “Proje
tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15
dakika olacak” dedi. Karaismailoğlu, Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren hattının
açılamasıyla birlikte Konya-Adana arasının 5 saat 50 dakikadan, 2 saat 20
dakikaya düşeceğini, Mersin’den Gaziantep’e uzanan hızlı tren hattının
tamamlanması ile birlikte de Adana ile Gaziantep arasındaki seyahat süresinin 6
saat 23 dakikadan 2 saat 15 dakikaya düşeceğini söyledi.    -“Kent içi raylı sistemler sayesinde trafik
tıkanıklıkları çözülecek” Türkiye’nin bölgesel yük taşımacılığında
önemli bir ticaret hacmine sahip olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu
sözlerini şöyle sürdürdü:  “Planladığımız
25 lojistik merkezden, 11’ini işletmeye aldık. Kars lojistik merkezini de en
kısa sürede hizmete açacağız. Bakanlık olarak, kent içi raylı sistemler
konusunda da dünya standartlarında sistemler kurmayı sürdürüyoruz. İstanbul,
Ankara, Kocaeli ve Antalya’da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 874
milyon yolcu taşındı. 270 milyon saat zamandan, 250 bin ton yakıttan tasarruf ettik.
Altı ilde yapımı süren 9 projemiz var. Kent içi raylı sistemler sayesinde
özellikle büyükşehirlerimizde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülecek.”  -“İstanbul
Havalimanımız iki yönden metro ağına bağlanacak” Gayrettepe-İstanbul Havalimanı
metrosunu yapmaya başladıklarını da kaydeden Karaismailoğlu,”Kağıthane –
Havalimanı arasını 2021 Nisan’ında, Gayrettepe – Havalimanı arasını ise Aralık
2021’de hizmete açmayı planlıyoruz. Tamamlandıklarında her iki taraftan metro
ile havalimanına ulaşımı yarım saatin altına indireceğiz. Bir diğer hattımız da
Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosu. İnşallah bittiğinde İstanbul Havalimanımız
iki yönden metro ağına bağlanacak, ulaşım kalitesi ve konforu katlanacak.
İstanbul’un bir başka uluslararası havalimanı Sabiha Gökçen. Burayı da metro
hatlarına entegre ediyoruz” şeklinde ifadeler kullandı.   -“Türksat
5A’yı aralık ayında, 5B’yi ise 2021 ilk yarısında fırlatıyoruz” Haberleşme sektörü ile ilgili
de önemli açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, “İnternet kullanım oranını
nüfusumuzun yüzde seksenine yükseltmeyi hedefliyoruz. Uçtan Uca Yerli ve Millî
5G Haberleşme Şebekesi Projesi ile Elektronik Haberleşme Altyapısında dışa
bağımlılığımızı ortadan kaldırmak istiyoruz. E-Devlet Kapısı’nda 2020 yılı ilk
10 ayında 463 milyon aylık ortalama ile 4,6 milyarı aşkın hizmet kullanıldı.
Türksat yapılan yatırımlar sayesinde Asya, Avrupa ve Afrika’da 118 ülkede
yaşayan 3 milyar insana ulaşan uydu kapasitesine erişti. Türksat 5A’yı aralık
ayında, 5B’yi ise 2021 ilk yarısında fırlatıyoruz” şeklinde konuştu.  -“127
ülkeden 329 noktaya uçuş gerçekleştirdik” Havacılığa yapılan yatırımlar
ve yaşanan gelişmeler ilgili de konuşan Bakan Karaismailoğlu, “Ülkemiz, dünya
ve Avrupa Havalimanları toplam yolcu sayısı sıralamasında; 2018 ve 2019
yıllarında dünyada 10. sırada yer aldı. Avrupa ülkeleri arasında ise 2019 yılında
5. sıraya yerleşti. Ülkemiz havacılık alanında dünyanın transit merkezi olmaya
çok müsait. 2003 yılında 81 olan Hava Ulaştırma Anlaşması yaptığımız ülkelerin
sayısını 173’e çıkardık. 2003 yılında 50 ülke ile 60 noktaya uçuş
gerçekleştiriliyorken bugün 127 ülkede 329 noktaya ulaştık” ifadelerini
kullandı.  Karaismailoğlu, İHA sayısını
44 bin 933’e, İHA Pilot Lisansına sahip kişi sayışı da 215 bin 958’e
yükseldiğinin bilgisini de paylaştı.   -“1915
Çanakkale Köprüsü, İstanbul Boğazı karayolu geçişine alternatif oluşturacak” Bakan Karaismailoğlu
açıklamasını şu şekilde tamamladı: “Ülkemizin iki kıtaya yayılan topraklarında
İstanbul Boğazı karayolu geçişine alternatif oluşturacak 1915 Çanakkale
Köprüsü’nün de üzerinde yer aldığı otoyolun uzunluğu Malkara-Çanakkale Kesimi
bağlantı yolları dâhil 101 km’dir. Otoyolun bir parçası olan 1915 Çanakkale
Köprüsü, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü olacak.”

Kontrol Et

MACARİSTAN İLE YAŞANAN TRANSİT GEÇİŞ BELGESİ SORUNU ÇÖZÜLDÜ

MACARİSTAN İLE YAŞANAN TRANSİT GEÇİŞ BELGESİ SORUNU ÇÖZÜLDÜ

“Türkiye-Macaristan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı” video konferans yoluyla yapıldı.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Macaristan ile …